Cykling omkring Siem Reap, Cambodja

Hvis du er den type, der ser glasset halvtomt, kan du oplyse, at jeg styrtede såvel som faldt fra cyklen på vej tilbage til hotellet fra Angkor Wat og forlader Mig med to store, grimme sår på mit venstre ben. Hvis du ser glasset halvt fuldt ud, kan du oplyse, at efter en hel dag med cykling i de skøre gader i Siem Reap, lever jeg stadig!

I al ærlighed er Siem Reap gader ikke så vanvittige. Jeg er bare en forfærdelig cyklist. For at være retfærdig var det min allerførste gang at rejse en cykel på 15 år. Jeg var stadig i hovedinstitutionen, da jeg sidst kørte en, så godt jeg bare måske ikke samler den mere. Min cykel fortsatte med at vugge såvel som min krop vrikke, da mine arme nægtede at slappe af. Stadig overlevede jeg at komme rundt i Siem Reap såvel som endda nåede Angkor Wat i to hjul på trods af! Jeg tror dog ikke, at jeg ville gøre det igen i den nærmeste fremtid. Ikke før jeg slipper af med wobbling. såvel som vigning.

Det er min cykel!

Hvad er dækket i denne vejledning?

Cykeludlejning i Siem Reap
Lære nøjagtigt, hvordan man cykler
Siem Reap City Tour
Til Angkor Archaeological Park
Flere forslag på YouTube ⬇ Relaterede indlæg:

Cykeludlejning i Siem Reap

Beskrivelsen af ​​cykling rundt i byen på den brochure, som jeg fik, var ikke meget opmuntrende. Den siger, “Trafikretningslinjerne lige her er ujævn forskellige … dvs. uanset hvad de er, ignorerer alle dem alligevel.”

Under typiske omstændigheder ville jeg have droppet konceptet, især at jeg ikke havde prøvet at cykle på over et årti. Det var dog ikke en typisk omstændighed. Bebs, en ven af ​​mig, der har boet i Bangkok, var så overbevisende. Han lovede at instruere mig nøjagtigt, hvordan jeg skulle cykle igen, indtil jeg genindede det hele.

Cykling er sandsynligvis den mest overkommelige måde at komme rundt i byen på. Det koster USD 1 pr. Dag. Såvel som det kommer med en flaske vand såvel som et kort! (Sammenlign det med en tuk-tuk-turné, der koster USD 12 pr. 3 stop.) Bindebutikker i cykeludlejninger bugner i gaderne såvel som gyder i Siem Reap, så det er ikke svært overhovedet at få øje på en. Faktisk opdagede vi et antal inden for 100 m radius på vores hotel.

Cykling i Siem Reap

Cykeludlejningsbutik i Siem Reap

Lære nøjagtigt, hvordan man cykler

Mens motorveje i Siem Reap er utilgiveligt travlt, stammer de til de indre gader, hvor biler sjældent passerer. Jeg opdagede en parallel Siem Reap River såvel som troede, at det ville være et fantastisk sted at genvinde mine mistede cykelfærdigheder, da der næppe var noget der. Gaden var halvt asfalteret såvel som halv stenet såvel som i over et par timer, jeg kæmpede for at cykle på begge overflade. (Overraskende opdagede jeg den stenede del mere gunstig.)

Da solen sved fortovet signalering af middagstid, valgte vi, at det var tid til at ramme motorvejen. For første gang kørte jeg min cykel gennem hektiske gader, hvor både chauffører såvel som fodgængere syntes at være glemme for alle andre, såvel som de blev såvel som krydset fra alle retninger, som om det ikke er nogen andres forretning. Mit hjerte bankede så svært hver gang jeg ramte et kryds. Det var som om jeg trak min cykel rundt. Ud over mange gange trak jeg faktisk min cykel rundt.

Siem Reap River

Siem Reap City Tour

Fordi meget af den dag, jeg brugte til at lære, havde jeg kun meget lidt at gå rundt. Jeg spiste frokost på en billig restaurant på det gamle markedsområde, udvekslede valutaer samt gik til nogle fascinerende steder såsom Preah Promreath Pagoda, Angkor National Museum samt købscenteret. (Jeg vil skrive om disse steder i detaljer om en separat udgivelse, men lige her er nogle fotos.)

En restaurant på det gamle marked i Siem Reap

Gademadboder i Siem Reap. Det er min ven bebs, der køber noget
Preah promreath pagoda
Et Bas Relief -billede på en af ​​pagoderne

Angkor National Museum

Til Angkor Archaeological Park

Her er tinget: En 1-dages pas til Angkor Archaeological Park koster USD 20. Mens mange turister foretrækker at gå om morgenen, valgte vi at cykle til Angkor for at købe billetter kl. 17, hvilket er gyldigt for den dag såvel som den næste dag. Så det er som et pas i mere end en dag. Ja, templerne lukker kl. 18, men du tjekker muligvis stadig mindst en inden for denne periode såvel som at tjekke de omkringliggende landskaber.

Vejen til Angkor Wat

Angkor Ticketing Office

Vi ankom virkelig til Angkor -billetkontoret kl. 16, så vi måtte vente i over en time på, at tællerne skulle begynde at sælge billetter til den næste dag. (Igen, mens billetterne, der sælges fra 17:00, er den næste dag, kan det allerede bruges den dag.) Det var uventet, at så mange mennesker dukkede op på trods af tiden.

Efter at have erhvervet en billet, rejste vi på cykel til Angkor Wat, hvor en Gazillion -turister var på vej ud. Jeg var i stand til at tjekke de ydre grunde til templet, men valgte at forlade det indre område til morgendagens besøg. Mens der var et tempel, der giver meget bedre vIew af solnedgangen, jeg boede i Angkor Wat ved vollgraven samt så krusningerne, der forstyrrede freden i det stille vand, der malede en perfekt afspejling af det gamle stjernernes vartegn ved siden af.

Lotus i søen omkring Angkor Wat

Statuer ved indgangen til Angkor Wat

Solen synkede stadig, da vi var enige om, at det var tid til at gå tilbage i centrum. Det blev mørkt såvel som vinden kulde. Turister, der kom fra templekomplekset, oversvømte gaden, da bilister skyndte sig til byen. Hastigheden på de overhalende biler fik mig ængstelig såvel som rodet med mit hoved, at før jeg vidste det, styrtede min cykel så godt, da jeg faldt fra den temmelig voldsomt. Jeg var heldig, at jeg var lige ved siden af ​​vejen. Jeg var i stand til øjeblikkeligt at stå op, men mit knæ såvel som ankel var frygtelig såret.

På trods af ulykken var jeg materiel, at jeg var i stand til at opleve noget som dette. Aldrig i mit liv havde jeg tænkt på, at jeg ville cykle rundt i en udenlandsk by. Jeg havde altid været bange for at prøve nye ting, selv når alle ser ud til at have noget problem med at gøre det så godt, da jeg bare er en wimp for ikke at prøve noget så dagligdags. Men det er det, jeg er lige her for. Jeg rejser for at opdage mere, opleve mere og vokse mere. Målet er, at jeg i slutningen af ​​denne backpacking -tur endte med at blive klogere, stærkere, bedre. Men forhåbentlig ikke flere ulykker.